Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz İzin Vekalet Durumları Valilik Birimleri Resmi İlan Portalı Basın Kuruluşları Listesi Kent Özeti Mevzuat İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları İl Protokol Listesi Tarihçe
  • MERSİN
    Şehrimiz Kent Özeti Tarih Kültür Turizm Nüfus Ekonomi Eğitim Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Resmi Yazışma Kılavuzu Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP Toplam Kalite Yönetimi Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İlanlar Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
8
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Mersin Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mehmet Ali ÖZKAN
        • Kadir OKATAN
        • İrfan DEMİRÖZ
        • Ahmet ÇIRAKOĞLU
        • Murat Çağrı ERDİNÇ
        • Ahmet Gazi KAYA
        • Nevzat ŞENGÖK
        • Mehmet SOĞUKPINAR
        • Turgay GÜLENÇ
      • Kaymakamlar
        • Anamur : Bilal BOZDEMİR
        • Akdeniz : Zeyit ŞENER
        • Aydıncık : Sançar Batuhan KURDU
        • Bozyazi :Tuncay TOPSAKALOĞLU
        • Çamlıyayla : Veli AVCI
        • Erdemli : Aydın TETİKOĞLU
        • Gülnar :Yusuf Ziya YAKTI
        • Mezitli : Turgay GÜLENÇ
        • Mut : İsa UĞUR
        • Silifke : Abdullah ASLANER
        • Tarsus : Mehmet Ali AKYÜZ
        • Toroslar : Mehmet SOĞUKPINAR
        • Yenişehir : Nevzat ŞENGÖK
    • İzin Vekalet Durumları
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • Resmi İlan Portalı
    • Basın Kuruluşları Listesi
    • Kent Özeti
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Koronavirüs Genelgeleri
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
      • 2024-1 Nolu Karar
      • 2023-2 Nolu Karar
      • 2023-1 Nolu Karar
      • 2022-06 Nolu Karar
      • 2022-05 Nolu Karar
      • 2022-04 Nolu Karar
      • 2022-03 Nolu Karar
      • 2022-02 Nolu Karar
      • 2022-01 Nolu Karar
      • 2021-38 Nolu Karar
      • 2021-37 Nolu Karar
      • 2021-36 Nolu Karar
      • 2021-35 Nolu Karar
      • 2021-34 Nolu Karar
      • 2021-33 Nolu Karar
      • 2021-32 Nolu Karar
      • 2021-31 Nolu Karar
      • 2021-30 Nolu Karar
      • 2021-29 Nolu Karar
      • 2021-28 Nolu Karar
      • 2021-27 Nolu Karar
      • 2021-26 Nolu Karar
      • 2021-25 Nolu Karar
      • 2021-24 Nolu Karar
      • 2021-23 Nolu Karar
      • 2021-22 Nolu Karar
      • 2021-21 Nolu Karar
      • 2021-20 Nolu Karar
      • 2021-19 Nolu Karar
      • 2021-18 Nolu Karar
      • 2021-17 Nolu Karar
      • 2021-16 Nolu Karar
      • 2021-15 Nolu Karar
      • 2021-14 Nolu Karar
      • 2021-13 Nolu Karar
      • 2021-12 Nolu Karar
      • 2021-11 Nolu Karar
      • 2021-10 Nolu Karar
      • 2021-9 Nolu Karar
      • 2021-8 Nolu Karar
      • 2021-7 Nolu Karar
      • 2021-6 Nolu Karar
      • 2021-5 Nolu Karar
      • 2021-4 Nolu Karar
      • 2021-3 Nolu Karar
      • 2021-2 Nolu Karar
      • 2021-1 Nolu Karar
      • 2020-1 Nolu Karar
      • 2020-2 Nolu Karar
      • 2020-3 Nolu Karar
      • 2020-4 Nolu Karar
      • 2020-5 Nolu Karar
      • 2020-6 Nolu Karar
      • 2020-7 Nolu Karar
      • 2020-8 Nolu Karar
      • 2020-9 ve 10 Nolu Karar
      • 2020-11 Nolu Karar
      • 2020-12 ve 13 Nolu Karar
      • 2020-15 Nolu Karar
      • 2020-16 Nolu Karar
      • 2020-17 Nolu Karar
      • 2020-18 Nolu Karar
      • 2020-19 Nolu Karar
      • 2020-20 Nolu Karar
      • 2020-21 Nolu Karar
      • 2020-22 Nolu Karar
      • 2020-23 Nolu Karar
      • 2020-24 Nolu Karar
      • 2020-25 Nolu Karar
      • 2020-26 Nolu Karar
      • 2020-27 Nolu Karar
      • 2020-28 Nolu Karar
      • 2020-29 Nolu Karar
      • 2020-30 Nolu Karar
      • 2020-31 Nolu Karar
      • 2020-32 Nolu Karar
      • 2020-33 Nolu Karar
      • 2020-34 Nolu Karar
      • 2020-35 Nolu Karar
      • 2020-36 Nolu Karar
      • 2020-37 Nolu Karar
      • 2020-38 Nolu Karar
      • 2020-39 Nolu Karar
      • 2020-40 Nolu Karar
      • 2020-41 Nolu Karar
      • 2020-42 Nolu Karar
      • 2020-43 Nolu Karar
      • 2020-44 Nolu Karar
      • 2020-45 Nolu Karar
      • 2020-46 Nolu Karar
      • 2020-47 nolu Karar
      • 2020-48 Nolu Karar
      • 2020-49 Nolu Karar
      • 2020-50 Nolu Karar
      • 2020-51 Nolu Karar
      • 2020-52 Nolu Karar
      • 2020-53 Nolu Karar
      • 2020-54 Nolu Karar
      • 2020-55 Nolu Karar
      • 2020-56 Nolu Karar
      • 2020-57 Nolu Karar
      • 2020-58 Nolu Karar
      • 2020-59 Nolu Karar
      • 2020-60 Nolu Karar
      • 2020-61 Nolu Karar
      • 2020-62 Nolu Karar
      • 2020-63 Nolu Karar
      • 2020-64 Nolu Karar
      • 2020-65 Nolu Karar
      • 2020-66 Nolu Karar
      • 2020-67 Nolu Karar
      • 2020-68 Nolu Karar
      • 2020-69 Sayılı Karar
      • 2020-70 Nolu Karar
      • 2020-71 Sayılı Karar
      • 2020-72 Sayılı Karar
      • 2020-73 Nolu Karar
      • 2020-74 Nolu Karar
      • 2020-75 Nolu Karar
      • 2020-76 Nolu Karar
      • 2020-77 Nolu Karar
      • 2020-78 Nolu Karar
      • 2020-79 Nolu Karar
      • 2020-80 Nolu Karar
      • 2020-81 Nolu Karar
      • 2020-82 Nolu Karar
      • 2020-83 Nolu Karar
      • 2020-84 Sayılı Karar
      • 2020-85 Nolu Karar
      • 2020-86 Nolu Karar
      • 2020-87 Nolu Karar
      • 2020-88 Nolu Karar
      • 2020-89 Nolu Karar
      • 2020-90 Sayılı Karar
      • 2020-91 Nolu Karar
      • 2020-92 Nolu Karar
      • 2020-93 Nolu Karar
      • 2020-94 Nolu Karar
      • 2020-95 Nolu Karar
      • 2020-96 Nolu Karar
      • 2020-97 Nolu Karar
      • 2020-98 Nolu Karar
      • 2020-99 Nolu Karar
      • 2020-100 Nolu Karar
      • 2020-101 Nolu Karar
      • 2020-102 Nolu Karar
      • 2020-103 Nolu Karar
      • 2020-104 Nolu Karar
      • 2020-105 Nolu Karar
      • 2020-106 Nolu Karar
      • 2020-107 Nolu Karar
      • 2020-108 Nolu Karar
      • 2020-109 Nolu Karar
      • 2020-110 Nolu Karar
      • 2020-111 Nolu Karar
      • 2020-112 Nolu Karar
      • 2020-113 Nolu Karar
    • İl Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
  • MERSİN
    • Şehrimiz
    • Kent Özeti
    • Tarih
    • Kültür Turizm
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Resmi Yazışma Kılavuzu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi
    • Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları
    • E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri
    • E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP
      • E-içişleri EBYS Entegre Kurumlar
      • E-Otoban Projesine Entegre Kurumlar
      • E-Belediye Projesini Kullanan Belediyeler
      • KEP Adresleri
    • Toplam Kalite Yönetimi
      • Kalite Politikamız
      • Misyonumuz
      • Vizyonumuz
      • Organizasyon Şeması
      • KYS Dökümanları
      • Müdürlükler
        • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
        • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
        • İdare ve Denetim Müdürlüğü
        • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
        • Protokol Şube Müdürlüğü
        • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
        • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
        • Özel Kalem Müdürlüğü
        • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
        • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İlanlar
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
 

AİLE VE SOSYAL HİZMETLER BAKANI SAYIN DERYA YANIK’IN TEŞRİFLERİYLE MERSİN GÜNDÜZLÜ BAKIM VE AKTİF YAŞAM MERKEZİNİN AÇILIŞI GERÇEKLEŞTİRİLDİ

07.10.2022
Bir dizi ziyaretlerde bulunmak ve programlara katılmak üzere ilimize gelen Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Sayın Derya Yanık, Mersin Gündüzlü Bakım ve Aktif Yaşam Merkezi’nin açılış törenine katıldı, Valimiz Ali Hamza Pehlivan ve beraberlerindeki heyet ile birlikte açılışını gerçekleştirdi.
 
Açılış programına Bakan Derya Yanık’ın yanı sıra, Vali Ali Hamza Pehlivan ve eşi Yıldız Pehlivan Hanımefendi, AK Parti Mersin Milletvekilli Zeynep Gül Yılmaz, Mezitli Kaymakamı Gürsoy Osman Bilgin,İl Müdürleri, kamu görevlileri,siyasi partilerin ve sivil toplum teşkilatlarının temsilcileri ve vatandaşlarımız katıldı.
 
Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’mızın okunmasıyla başlayan açılış programında konuşan Vali Pehlivan, “Sayın Bakanım teşriflerinizden dolayı teşekkür ediyor, İlimiz ve Mersinli hemşerilerimiz adına hoş geldiniz, sefalar getirdiniz diyorum. Mersin İlimizde bütün hizmet alanlarında, altyapı hizmetlerinden, eğitime, sağlığa, gençlik spor hizmetlerinden, tarım, ormancılık hizmetlerine kadar bugüne dek sayısız hizmetler hayata geçti. Sayın Cumhurbaşkanımızın himayelerinde istatistiksel olarak da ifade etmek gerekirse bütün kamu hizmet alanlarında bugüne kadar 2 bin 270 proje vatandaşlarımızla buluşturulmuş, hayata geçirilmiş durumda. Bunların mali değeri yaklaşık 51 milyar TL. Bunlar içerisinde Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığımızın hizmet alanına giren projelerin değeri ise yaklaşık 10 milyar TL. Elbetteki devletimiz tarafından yapılan bütün yatırımlar,hizmetler vatandaşlarımız için önemli ve kıymetli. Zira bu sayede yaşam standartları giderek daha da iyi hale geliyor,yükseliyor. Bunlar içerisinde aile ve sosyal hizmetler kapsamındaki yatırımların, projelerin, desteklerin elbette ki ayrı bir yeri, ayrı bir anlamı var. Çünkü bu kapsamdaki yatırımlar devletimizin dua almasına vesilesi oluyor. Şu an itibariyle İlimiz genelinde devam etmekte olan 650 proje var. Bunların mali değeri 63 milyar TL civarında. Bunlar içerisinde de yine bugün açılışını yapacağımız yaşlı büyüklerimiz için Gündüzlü Bakım ve Aktif Yaşam Merkezi gibi hizmetlere vatandaşlarımız tarafından ayrı bir değer atfediliyor. Vatandaşlarımızın çok yaygın tabiridir; “Allah devletimize zeval vermesin.” Ben mesai arkadaşlarımla bir araya geldiğimde şunu ifade ederim: Bizler devlet memuruyuz. Devletimiz bizi istihdam etmiş belli görev tanımlarıyla bizleri belli birimlerde bulunduruyor ve belli bir maaş karşılığında bu işleri yapıyoruz. Peki biz ne zaman gönül kazanıyoruz biliyor musunuz? Kurumumuza gelen bir vatandaşımız aldığı bir hizmet karşılığında zorunda olmadığı halde Allah sizden razı olsun diyorsa işte o zaman gönül kazandık anlamına geliyor. Buna en çok tanık olduğumuz, birimler, hizmet alanları, aile, sosyal hizmetler kapsamında vatandaşımıza sunduğumuz hizmetler olduğunu düşünüyorum. Çünkü bu kapsamda aziz şehitlerimizin bizlere emaneti olan şehit ailelerimizle, kahraman gazilerimizle ve aileleriyle bu hizmet alanlarında bir araya geliyoruz. Bugünümüzün ve yarınlarımızın teminatı olan çocuklarımızla, gençlerimizle,kadınlarımızla ve geçmişten bugüne geleceğe köprü kuran yaşlılarımızla,toplumumuzun bereketi engelli kardeşlerimizle bir araya gelmek, onlara hizmet etmek en büyük şeref, en büyük onur. Bir yetimin başını okşamak, bir yaşlının dizinin dibinde oturmak, elini öpmek, duasını almak, bunlar gerçekten çok kıymetli hizmetler. Bu hizmetleri devletimiz, anayasada da yerini bulan sosyal devlet anlayışı gereği yapıyor. Ancak bunu sadece bir vazife gereği değil, milli ve manevi değerlerimizde,inancımızda,vicdan medeniyetimizde var olan ‘yaratılanı yaratandan ötürü sevmek’ anlayışı gereği samimiyetle yerine getiriyor.

Sayın Bakanım, Aile ve Sosyal Hizmetler alanında İlimize sağlamış olduğunuz desteklerden dolayı sizlere ve şahsınızda Sayın Cumhurbaşkanımıza bu ve benzeri bütün alanlarda bizlere sunmuş oldukları desteklerden dolayı saygı ve şükranlarımı sunuyorum. Açılışını yapacağımız bu güzel hizmetin, Gündüzlü Bakım ve Aktif Yaşam Merkezimizin ilimize özellikle de faydalanıcı konumundaki yaşlı büyüklerimize hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum..” dedi.
 
Bakan Yanık yaptığı konuşmasında, tüm dünyada nüfus yapısının değişim gösterdiğini, doğurganlık hızı düşerken, yaşam süresinin uzadığını kaydetti. Özellikle gelişmiş ülkelerde yaşlanma hızının daha çok arttığını vurgulayan Bakan Yanık, dolayısıyla nüfusun yaşlanmasına yönelik önemli bir gündem maddesinin önlerinde olduğunu söyledi.
 
"2050 yılında her 5 kişiden birinin 65 yaş ve üzeri olacağı öngörülüyor"

Türkiye'de 2021 yılı sonu itibarıyla 65 yaş ve üzeri nüfus oranının yüzde 9.7’ye ulaştığını kaydeden Bakan Yanık, "Bir başka deyişle her 10 vatandaşımızdan birisi 65 yaş üstünde demektir. Nüfus projeksiyonlarına göre 2050 yılına geldiğimizde ise toplumumuzda her 5 kişiden birinin 65 yaş ve üzeri olacağı öngörülüyor. Yaşanan bu değişim ve dönüşümler, bizleri yeni politikalar üretmeye, hizmet modelleri geliştirmeye mecbur kılıyor. Yaşlı nüfusun artması, bakım hizmetlerinde kapasite ve verimlilik artışını gerektiriyor. Sosyal hizmet ağlarımızı etkin ve işlevsel bir şekilde dönüştürme zorunluluğu kaçınılmaz bir hal alıyor" diye konuştu.

"Politikalarımızın odağına her zaman aileyi alıyoruz"

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı olarak, sosyal hizmetler alanında birçok özgün hizmet modeliyle başarı oranı yüksek bir süreç yürüttüklerini dile getiren Bakan Yanık, "Tüm faaliyetlerimizde yaşlanma sürecine yönelik bütüncül bir politika oluşturmayı ve hizmet sunumunda bulunmayı önceliyoruz. Yaşlılarımıza yönelik verdiğimiz hizmetlerde bizim temel yaklaşımımız, büyüklerimizin aileleri ve yakınlarıyla birlikte, bulundukları sosyal çevrede, aktif ve sağlıklı bir şekilde yaşamlarını sürdürmeleridir. Politikalarımızın odağına her zaman aileyi alıyoruz. Bu doğrultuda strateji belirliyor, sosyal hizmet uygulamalarımızı bu anlayışla geliştiriyor ve sunuyoruz. Kuruluş bakımı ihtiyacı olan yaşlılarımız için uzun süreli bakım hizmeti, kendi evinde yaşamını sürdürmek isteyenler için evde bakım, gündüzlü bakım hizmeti ve sağlık hizmeti desteği gibi çeşitli hizmetler veriyoruz. Toplumun her bireyi gibi yaşlılarımızın da bireysel hareket alanını genişletmek için çalışıyoruz. Bu anlamda yaşlılarımızın ihtiyaçlarının çeşitliliğini, özgünlüğünü ve farklılığını göz önünde bulunduruyoruz. Aktif ve sağlıklı yaşlanma bakışını destekleyecek kapsayıcı hizmetler geliştiriyoruz. Büyüklerimizin ve ailelerinin ihtiyaçları doğrultusunda, durumlarına uygun hizmet modellerinden faydalanmalarını sağlıyoruz" ifadelerini kullandı.

"500 bini aşkın engelli ve yaşlı vatandaşımızın ailelerine evde bakım ödemesi yapıyoruz"

Tüm hizmetlerde aileyi ve aile birlikteliğini öncelediklerini sık sık vurguladığını hatırlatan Bakan Yanık, bunun ne demek ve nasıl uyguladıklarını ise şöyle açıkladı: "Bu soruya şu şekilde cevap vermek istiyorum. Çocuk, kadın, engelli, yaşlı veya sosyal yardıma ihtiyaç duyan vatandaşlarımızın şartları eğer ailesinin yanında kalmaya müsaitse, hizmetimizi, aileyi desteklemeye dönük üretiyoruz. 500 bini aşkın engelli ve yaşlı vatandaşımızın ailelerine evde bakım ödemesi yapıyoruz. Bir başka hizmetimiz ise yaşlı destek programlarıdır. Kendi öz bakımını yapabilecek durumda olan büyüklerimize evinde, sosyal çevresi içerisinde hayatını idame ettiriyor. Biz onların günlük hayatlarını idame ettirecek hizmeti sağlıyoruz. Ancak bazı durumlarda aile yanında hizmet vermek mümkün olmuyor. Böyle durumlarda büyüklerimizi kuruluş bakımına alıyoruz. Türkiye’nin dört bir yanına yayılmış huzurevlerimiz, yaşlı bakım ve rehabilitasyon merkezlerimiz ve yaşlı yaşam evlerimiz ile büyüklerimize hizmet veriyoruz. Bugün itibarıyla yaklaşık 37 bin kapasiteli 449 huzurevi ile Yaşlı Bakım ve Rehabilitasyon Merkezi'nde yaklaşık 27 bini aşkın büyüğümüze hizmet veriyoruz. Bir de bugün burada hizmete açacağımız merkezimiz gibi aile ve kuruluş bakımı arasında geliştirdiğimiz modellerle hem hizmet alan vatandaşlarımıza hem de ailelerimize destek oluyoruz. Bakanlığımıza bağlı gündüzlü merkezlerde verilen hizmetlerle hayatına dokunduğumuz yaşlılarımızın sayısını artırmayı önemsiyoruz."

"Gündüzlü Bakım ve Aktif Yaşam Merkezleri modelini yaygınlaştırmayı hedefliyoruz"

TÜİK tarafından 2021 yılında gerçekleştirilen 'yaşam memnuniyeti' araştırması sonuçlarına göre, yaşlıların yüzde 64’ünün en önemli mutluluk kaynaklarının aileleri olduğunu ifade ettiklerini söyleyen Bakan Yanık, "Yine yapılan araştırmalar gösteriyor ki, yaşlılarımız hayatlarını bulundukları ortamda sürdürmek istiyor. Dolayısıyla kurum bakımının yanı sıra gündüz bakım hizmetlerini de bir model olarak çok önemli buluyoruz. Evde yalnız yaşayan veya yaşamını ailesi ve akrabaları ile sürdüren sağlıklı yaşlılarımızın ihtiyaçlarını gözeterek onların yaşamlarını kolaylaştırmayı amaçlıyoruz. Kendi imkanları ile karşılamakta güçlük çektikleri konularda onlara yardımcı olarak günlük yaşam faaliyetlerine destek sunuyoruz. Büyüklerimizin sosyal ilişkilerini zenginleştirerek yaşam kalitelerini artırmak ve tüm bunlarla birlikte, bakıma ihtiyaç duyan yaşlılarımıza gündüz bakım hizmeti sunmak üzere 'Gündüzlü Bakım ve Aktif Yaşam Merkezleri' modelini yaygınlaştırmayı özellikle hedefliyoruz. Bu model ile geleneksel aile yapısının korunmasına büyük bir destek sağlayacaktır, buna inanıyoruz. Büyüklerimizi sosyal çevrelerinden koparmadan, ailelerinin yanında toplumsal hayata aktif katılımlarını sağlamış olacağız. Psikososyal açıdan daha sağlıklı olmaları ile kurumsal bakıma olan ihtiyacın azaltılarak ailelerin de istihdama katılımlarının kolaylaştırmış olacağız. Evde bakım ve kurumsal bakım arasında köprü görevi gören gündüz merkezleri ve hizmetlerini, nitelikli ve organize bir şekilde sürdürülebilir kılmaya özellikle özen gösteriyoruz. Bu kapsamda, halihazırda 37 gündüz hizmet sunan kuruluşumuzda 538 yaşlımıza aktif olarak gündüz bakım hizmetlerimizi ulaştırıyoruz."

"6 adet pilot Gündüzlü Bakım ve Aktif Yaşam Merkezi kuracağız"

İhtiyaca göre şekillenen farklı projeleri vatandaşlara ulaştırmaya devam ettiklerini belirten Bakan Yanık, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Bu çerçevede Bakanlığımız ve Avrupa Birliği iş birliği ile 'Türkiye'deki Mülteciler İçin Mali Yardım Programı' (FRIT 2) kapsamında 'En Kırılgan Gruptaki Türk Vatandaşları ile Geçici Koruma ve Uluslararası Koruma Altındaki Kişilerin Sosyal Hizmetlere Erişiminin Arttırılması Projesi'ni (SOHEP) başlattık. Bu proje ile çocuk, kadın, engelli ve yaşlı bireyler başta olmak üzere hem Türk vatandaşlarına hem de geçici ve uluslararası koruma altındaki bireylere yönelik koruyucu ve önleyici hizmetlerin iyileştirilmesini amaçlıyoruz. Proje çerçevesinde Adana, Mersin, Hatay, Şanlıurfa, Bursa ve Osmaniye'de vatandaşlarımıza ve geçici koruma altındaki bireylere hizmet veren 6 adet pilot Gündüzlü Bakım ve Aktif Yaşam Merkezi kuracağız. Bu merkezler vasıtası ile yaşlılarımıza günlük bakım hizmetleri, danışma, dayanışma, rehabilitasyon hizmetleri ile evde bakım desteğini sunmuş olacağız. Mersin’de özellikle sığınmacı misafirlerimizin yoğunluğunu dikkate aldığımızda bu merkezimizin burada çok güzel hizmetlere vesile olacağını ümit ediyoruz. Gündüzlü Bakım ve Aktif Yaşam Merkezi ile hedefimiz yaşlılarımızın ve ailelerinin ihtiyaç ve taleplerine uygun hizmetleri kaliteli ve ücretsiz olarak sunmak. Proje kapsamında hayata geçirilen Gündüzlü Bakım ve Aktif Yaşam Merkezlerinin, Bakanlığımızın sürdürülebilir ana hizmet birimlerinden biri olmasını planlıyor ve bu amaca yönelik çalışmalarımızı sürdürüyoruz."

Merkezleri ve merkezlerin içerisinde açılacak olan 'Beceri Atölyeleri'ni, hedef grubun erişilebilirliğini ve fiziksel ihtiyaçlarını gözönünde bulundurarak tasarladıklarının altını çizen Bakan Yanık, "Merkezlerde yer alan bu atölyelerde yaşlılarımızın becerilerini geliştirerek, kendilerini ve çevreleriyle uyumlarını güçlendirecek bir ortam sağlamayı hedefliyoruz. Diğer taraftan, yaşlı bireylerin sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetlerini kurs, sergi, gösteri gibi etkinliklerle sunmaları için organizasyonlar düzenlenmeyi planlıyoruz. Proje kapsamında ayrıca, yaşlılarımızın kaliteli sosyal hizmete erişimlerinin artmasını hedefliyor, sadece günümüzün değil, geleceğe yönelik ihtiyaçların karşılanmasını da önemli buluyoruz. Bugün bu proje kapsamında ilkini hayata geçirdiğimiz Gündüzlü Bakım ve Aktif Yaşam Merkezi'nin ilk örneğini Mersin’de açıyor olmaktan mutluluk duyuyorum. Bizler tecrübeli yaşlılarının duası ile ayakta duran, onların gölgesinde dinlenen, büyüklerinden aldığı nasihatlerle geleceğine yön veren, çalışan, üreten bir Türkiye olmaya devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.
 
Bakan Yanık, Vali Pehlivan ve beraberlerindekilerle birlikte kurdele keserek Mersin Gündüzlü Bakım ve Aktif Yaşam Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi.
 
Beraberindeki heyetle birlikte merkezi gezen Bakan Yanık, Gündüzlü Bakım ve Aktif Yaşam Merkezi hakkında yetkililerden bilgiler aldı.
 
Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu ile Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı arasında 17.12.2020 tarihinde imzalanarak yürürlüğe giren anlaşma çerçevesinde gerçekleştirilmekte olan Sosyal Hizmetlere Erişimin Artırılması Projesi SOHEP kapsamında Mersin Gündüzlü Bakım ve Aktif Yaşam Merkezinin açılması uygun görülmüştür. Bodrum+5 katlı bina içerisinde yaşlı vatandaşlarımızın kullanımı için çeşitli atölyeler, okuma ve dinlenme bölümleri, fiziksel aktivitelere yönelik spor alanları düzenlenmiş olup, gün içinde sosyalleşebilecekleri bir hizmet modeli amaçlanmıştır.
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
T.C. MERSİN VALİLİĞİ Akkent Mahallesi Hüseyin Okan Merzeci Bulvarı No:662 P.K. : 33160 Yenişehir / MERSİN
0324 341 1023
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız