T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Kurtuluş Savaşımızı takiben Büyük Atatürk’ün önderliğinde devletimizin siyasi bağımsızlığının yanında ekonomik bağımsızlığını da sağlamaya yönelik en önemli adımlardan biri olan Kabotaj Kanunu 1 Temmuz 1926 tarihinde yürürlüğe konularak denizlerimizde yabancı ülkeler tarafından kullanılan imkân ve zenginliklerimizin ülkemiz tarafından kullanılması sağlanmıştır.
Ekonomik alandaki bağımsızlığımızı sağlamlaştıran Kabotaj Kanunu, ülkemizin çağdaş medeniyetler düzeyine ulaşması amacıyla başlatılan kalkınma seferberliğine ivme kazandırmış, Türkiye limanlarında her türlü yük ve yolcu taşıma hakkını Türk bayraklı gemilere ve Türk vatandaşlarına tanıyarak, denizlerimizde ticari hâkimiyet kurmamızı sağlamış, ülkemizin gelişme sürecinde önemli bir kazanım olarak tarihe geçmiştir.
Kabotaj hakkı, ülkemiz denizcilik sektörünün gelişiminde lokomotif görevi üstlenmiş, bu hakkın getirdiği güvenceler sayesinde de sektöre canlılık ve dinamizm gelmiştir.
Uygarlık tarihi incelendiğinde, suya ve denizlere hâkim olan medeniyetlerin ekonomik yönden çok büyük güç kazandıkları görülmektedir. Dünyamızda bugün, ülke ekonomileri için lokomotif görevi yapan temel sektörlerden olan denizcilik sektörü, sağladığı girdilerin büyüklüğü ve önemi açısından ülkeler için hayati sektörlerden biri haline gelmiştir.
Bu gerçekten hareketle devletimiz ve hükümetimiz ülkemizin son yıllarda yaptığı yatırımlarla göstermiş olduğu büyüme ve ilerleme hamlesini denizcilik sektöründe de sergileyerek ülkemizin uluslararası denizcilik pazarından aldığı payın artmasına dönük çok ciddi gelişmelerin yaşanmasını sağlamıştır.
Mersin; sahip olduğu 321 kilometrelik sahili ve geçmişten günümüze taşıdığı deniz ticareti birikimi ile Doğu Akdeniz, Ortadoğu, Orta Asya’nın deniz ulaşım yolları üzerinde olmasının verdiği stratejik avantajla birlikte deniz ulaşımı alanında bir merkez olma yolunda emin adımlarla yürümektedir. Nitekim bugün dünyanın en büyük ilk 100 limanı arasında yer alan Mersin Limanı ilimizin bu konudaki iddiasını güçlü bir şekilde sürdürmesine ön ayak olmaktadır. Ayrıca Mersin, ilde teşkilatlanmış Akdeniz Bölge ve Garnizon Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Akdeniz Bölge Komutanlığı gibi kurumları yanında sahip olduğu yat limanı, marina, feribot iskeleleri, balıkçı barınakları gibi tesisler ile de Türk denizciliğinin gelişmesine önemli katkılar sunmaya devam eden bir il olma konumunu sürdürmektedir.
Gelinen noktada bugün, Büyük Atatürk’ün “Denizciliği Türk’ün büyük milli ülküsü olarak düşünmeli ve onu az zamanda başarmalıyız” sözleriyle gösterdiği hedefe her zamankinden daha fazla yaklaşmış olduğumuzu vurgulamak istiyorum.
Bu vesileyle, denizlerdeki gelişimimizin mihenk taşı olan bu müstesna günü bize kazandıran Büyük Lider Atatürk'ü ve ebediyete intikal eden tüm denizcilerimizi saygı ve minnetle anıyor, yolu denizden geçenlerin, deniz dostlarının ve tüm Türkiye'nin, Denizcilik ve Kabotaj Bayramı'nın 89’uncu yıl dönümünü en içten duygularımla kutluyorum.
Özdemir ÇAKACAK | |
Mersin Valisi |