Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz İzin Vekalet Durumları Valilik Birimleri Resmi İlan Portalı Basın Kuruluşları Listesi Kent Özeti Mevzuat İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları İl Protokol Listesi Tarihçe
  • MERSİN
    Şehrimiz Kent Özeti Tarih Kültür Turizm Nüfus Ekonomi Eğitim Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Resmi Yazışma Kılavuzu Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP Toplam Kalite Yönetimi Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İlanlar Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
15
Ağustos2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Mersin Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mehmet Ali ÖZKAN
        • Mehmet YAVUZ
        • Faik ARICAN
        • İrfan DEMİRÖZ
        • Murat Çağrı ERDİNÇ
        • Ahmet Gazi KAYA
        • Nevzat ŞENGÖK
        • Mehmet SOĞUKPINAR
        • Turgay GÜLENÇ
      • Kaymakamlar
        • Anamur : Kemal DURU
        • Akdeniz : Zeyit ŞENER
        • Bozyazi :Tuncay TOPSAKALOĞLU
        • Çamlıyayla : Veli AVCI
        • Erdemli : Aydın TETİKOĞLU
        • Gülnar : İsmail ŞANAL
        • Mezitli : Turgay GÜLENÇ
        • Mut : Osman ÇELİKKOL
        • Silifke : Abdullah ASLANER
        • Tarsus : Mehmet Ali AKYÜZ
        • Toroslar : Mehmet SOĞUKPINAR
        • Yenişehir : Nevzat ŞENGÖK
    • İzin Vekalet Durumları
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • Resmi İlan Portalı
    • Basın Kuruluşları Listesi
    • Kent Özeti
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Koronavirüs Genelgeleri
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
      • 2024-1 Nolu Karar
      • 2023-2 Nolu Karar
      • 2023-1 Nolu Karar
      • 2022-06 Nolu Karar
      • 2022-05 Nolu Karar
      • 2022-04 Nolu Karar
      • 2022-03 Nolu Karar
      • 2022-02 Nolu Karar
      • 2022-01 Nolu Karar
      • 2021-38 Nolu Karar
      • 2021-37 Nolu Karar
      • 2021-36 Nolu Karar
      • 2021-35 Nolu Karar
      • 2021-34 Nolu Karar
      • 2021-33 Nolu Karar
      • 2021-32 Nolu Karar
      • 2021-31 Nolu Karar
      • 2021-30 Nolu Karar
      • 2021-29 Nolu Karar
      • 2021-28 Nolu Karar
      • 2021-27 Nolu Karar
      • 2021-26 Nolu Karar
      • 2021-25 Nolu Karar
      • 2021-24 Nolu Karar
      • 2021-23 Nolu Karar
      • 2021-22 Nolu Karar
      • 2021-21 Nolu Karar
      • 2021-20 Nolu Karar
      • 2021-19 Nolu Karar
      • 2021-18 Nolu Karar
      • 2021-17 Nolu Karar
      • 2021-16 Nolu Karar
      • 2021-15 Nolu Karar
      • 2021-14 Nolu Karar
      • 2021-13 Nolu Karar
      • 2021-12 Nolu Karar
      • 2021-11 Nolu Karar
      • 2021-10 Nolu Karar
      • 2021-9 Nolu Karar
      • 2021-8 Nolu Karar
      • 2021-7 Nolu Karar
      • 2021-6 Nolu Karar
      • 2021-5 Nolu Karar
      • 2021-4 Nolu Karar
      • 2021-3 Nolu Karar
      • 2021-2 Nolu Karar
      • 2021-1 Nolu Karar
      • 2020-1 Nolu Karar
      • 2020-2 Nolu Karar
      • 2020-3 Nolu Karar
      • 2020-4 Nolu Karar
      • 2020-5 Nolu Karar
      • 2020-6 Nolu Karar
      • 2020-7 Nolu Karar
      • 2020-8 Nolu Karar
      • 2020-9 ve 10 Nolu Karar
      • 2020-11 Nolu Karar
      • 2020-12 ve 13 Nolu Karar
      • 2020-15 Nolu Karar
      • 2020-16 Nolu Karar
      • 2020-17 Nolu Karar
      • 2020-18 Nolu Karar
      • 2020-19 Nolu Karar
      • 2020-20 Nolu Karar
      • 2020-21 Nolu Karar
      • 2020-22 Nolu Karar
      • 2020-23 Nolu Karar
      • 2020-24 Nolu Karar
      • 2020-25 Nolu Karar
      • 2020-26 Nolu Karar
      • 2020-27 Nolu Karar
      • 2020-28 Nolu Karar
      • 2020-29 Nolu Karar
      • 2020-30 Nolu Karar
      • 2020-31 Nolu Karar
      • 2020-32 Nolu Karar
      • 2020-33 Nolu Karar
      • 2020-34 Nolu Karar
      • 2020-35 Nolu Karar
      • 2020-36 Nolu Karar
      • 2020-37 Nolu Karar
      • 2020-38 Nolu Karar
      • 2020-39 Nolu Karar
      • 2020-40 Nolu Karar
      • 2020-41 Nolu Karar
      • 2020-42 Nolu Karar
      • 2020-43 Nolu Karar
      • 2020-44 Nolu Karar
      • 2020-45 Nolu Karar
      • 2020-46 Nolu Karar
      • 2020-47 nolu Karar
      • 2020-48 Nolu Karar
      • 2020-49 Nolu Karar
      • 2020-50 Nolu Karar
      • 2020-51 Nolu Karar
      • 2020-52 Nolu Karar
      • 2020-53 Nolu Karar
      • 2020-54 Nolu Karar
      • 2020-55 Nolu Karar
      • 2020-56 Nolu Karar
      • 2020-57 Nolu Karar
      • 2020-58 Nolu Karar
      • 2020-59 Nolu Karar
      • 2020-60 Nolu Karar
      • 2020-61 Nolu Karar
      • 2020-62 Nolu Karar
      • 2020-63 Nolu Karar
      • 2020-64 Nolu Karar
      • 2020-65 Nolu Karar
      • 2020-66 Nolu Karar
      • 2020-67 Nolu Karar
      • 2020-68 Nolu Karar
      • 2020-69 Sayılı Karar
      • 2020-70 Nolu Karar
      • 2020-71 Sayılı Karar
      • 2020-72 Sayılı Karar
      • 2020-73 Nolu Karar
      • 2020-74 Nolu Karar
      • 2020-75 Nolu Karar
      • 2020-76 Nolu Karar
      • 2020-77 Nolu Karar
      • 2020-78 Nolu Karar
      • 2020-79 Nolu Karar
      • 2020-80 Nolu Karar
      • 2020-81 Nolu Karar
      • 2020-82 Nolu Karar
      • 2020-83 Nolu Karar
      • 2020-84 Sayılı Karar
      • 2020-85 Nolu Karar
      • 2020-86 Nolu Karar
      • 2020-87 Nolu Karar
      • 2020-88 Nolu Karar
      • 2020-89 Nolu Karar
      • 2020-90 Sayılı Karar
      • 2020-91 Nolu Karar
      • 2020-92 Nolu Karar
      • 2020-93 Nolu Karar
      • 2020-94 Nolu Karar
      • 2020-95 Nolu Karar
      • 2020-96 Nolu Karar
      • 2020-97 Nolu Karar
      • 2020-98 Nolu Karar
      • 2020-99 Nolu Karar
      • 2020-100 Nolu Karar
      • 2020-101 Nolu Karar
      • 2020-102 Nolu Karar
      • 2020-103 Nolu Karar
      • 2020-104 Nolu Karar
      • 2020-105 Nolu Karar
      • 2020-106 Nolu Karar
      • 2020-107 Nolu Karar
      • 2020-108 Nolu Karar
      • 2020-109 Nolu Karar
      • 2020-110 Nolu Karar
      • 2020-111 Nolu Karar
      • 2020-112 Nolu Karar
      • 2020-113 Nolu Karar
    • İl Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
  • MERSİN
    • Şehrimiz
    • Kent Özeti
    • Tarih
    • Kültür Turizm
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Resmi Yazışma Kılavuzu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi
    • Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları
    • E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri
    • E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP
      • E-içişleri EBYS Entegre Kurumlar
      • E-Otoban Projesine Entegre Kurumlar
      • E-Belediye Projesini Kullanan Belediyeler
      • KEP Adresleri
    • Toplam Kalite Yönetimi
      • Kalite Politikamız
      • Misyonumuz
      • Vizyonumuz
      • Organizasyon Şeması
      • KYS Dökümanları
      • Müdürlükler
        • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
        • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
        • İdare ve Denetim Müdürlüğü
        • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
        • Protokol Şube Müdürlüğü
        • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
        • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
        • Özel Kalem Müdürlüğü
        • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
        • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İlanlar
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
 

VALİMİZ SAYIN ATİLLA TOROS, İLİMİZDE YÜRÜTÜLMEKTE OLAN GÜVENLİK VE ASAYİŞ HİZMETLERİNE İLİŞKİN AÇIKLAMALARDA BULUNDU

11.08.2025
Valimiz Sayın Atilla Toros, ilimizde yürütülmekte olan güvenlik ve asayiş hizmetlerine ilişkin açıklamalarda bulundu.
 
Vali Atilla Toros; Vali Yardımcısı Mehmet Yavuz, İl Emniyet Müdürü Kamil Karabörk, Sahil Güvenlik Akdeniz Bölge Komutanı Tuğamiral Oğuz Bavbek ve İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Ercan Atasoy ile basın mensuplarına yapmış olduğu açıklamalarda:
 
‘‘2025 yılının ilk 7 ayına ait asayiş verilerini, geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle karşılaştırmalı olarak kamuoyuyla paylaşmak üzere huzurlarınızdayız. Sizleri en derin duygularımla sevgiyle, saygıyla selamlıyorum. Paylaşacağımız bu veriler ilimizin asayiş ve güvenliği ile hemşehrilerimizin huzurunu daim kılmak için verdiğimiz kararlı mücadelenin somut göstergesidir.

Yasa dışı yapılara, organize suç şebekelerine, şehir eşkıyalarına, dolandırıcılara, zehir tacirlerine, göçmen kaçakçılarına kısaca huzur ve güvenliğimize kasteden her türlü suç odağına karşı caydırıcı, etkili ve kesintisiz bir mücadele yürütüyoruz. Bu anlayışla hareket eden tüm kolluk birimlerimiz sahada sürekli varlık gösteriyor, yalnızca olaylara müdahale eden değil; aynı zamanda suçu doğmadan önleyen, huzuru temin eden bir anlayışla görev yapıyor. Devletimizin bekasına, milletimizin birlik ve bütünlüğüne kasteden tüm terör odaklarına karşı mücadelemiz tavizsiz sürmektedir.

2025 yılının ilk 7 ayında, terör örgütlerine yönelik düzenlenen 181 operasyonda gözaltına alınan 229 şahıstan 96’sı tutuklanmış, 81’ine ise adli kontrol tedbiri uygulanmıştır. Kişilere karşı işlenen suçlarla mücadelede alınan önleyici tedbirlerin ve sahadaki etkili müdahalelerin olumlu sonuçlarını görmekteyiz. Nitekim bu yılın ilk 7 ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre, kişilere karşı işlenen 10 önemli suçun tamamında azalma sağlanmış; bu suç grubunda %11,8 oranında bir düşüş kaydedilmiştir.

Bu suç kategorisinde yer alan konut dokunulmazlığının ihlali suçundaki %41’lik düşüş, bu mücadeledeki başarımızı dikkat çekici şekilde yansıtmaktadır. Ulaşılan %98,2’lik aydınlatma oranı, suçun cezasız kalmadığını, faillerin tek tek yakalanarak adalete teslim edildiğini açıkça ortaya koymaktadır.
 
Mal varlığına karşı işlenen suçlarla mücadelede de büyük bir başarı elde edilmiştir. Bu gruptaki 9 önemli suçun tamamında azalma sağlanmış, suç oranı %25 gerilemiş, aydınlatma oranı, %93,9’a ulaşmıştır. Bu kategoride yer alan suçlardan; oto hırsızlığında %51, otodan hırsızlıkta %36, motosiklet hırsızlığında %40, yankesicilikte %41 ve evden hırsızlıkta %33 oranındaki azalmalar sahadaki caydırıcı etkinin açık göstergesi olmuştur. Her iki suç grubundaki düşüş ve aydınlatma oranındaki artış kararlılıkla sürdürülen denetimlerin, hızlı ve etkili müdahalelerin ve teknolojik imkânlarla desteklenen takip sistemlerinin başarısını net biçimde yansıtmaktadır. 
 
Bu yılın ilk 7 ayında çeşitli suçlardan haklarında hapis cezası olması nedeniyle aranan 3.368 kişi yakalanarak adalete teslim edilmiştir. Ayrıca ifade vermesi için aranan 10 bin şahıs hakkında işlem tesis edilmiştir. Tüm suçluları yakalayana kadar mücadelemiz aynı kararlılıkla sürecektir. Ruhsatsız silah taşıyanlara ve silah kaçakçılarına karşı yürüttüğümüz mücadele, sadece bir güvenlik tedbiri değil; aynı zamanda toplumsal huzuru koruma iradesidir.
 
Yılın ilk 7 ayında düzenlenen operasyonlarda ele geçirilen 1.316 silah, işlem yapılan 1.744 kişi bu mücadelenin başarısını yansıtmaktadır. Güvenlik güçlerimizin üstün gayretiyle silah kaçakçılarına nefes aldırmıyor, ruhsatsız silah taşıyanlara göz açtırmıyoruz. Organize suç şebekelerine karşı yürüttüğümüz mücadele, suçun kaynağını kurutma hedefiyle sürmektedir. 
 
Bu dönemde düzenlenen 46 operasyonda, gözaltına alınan 174 şahıstan 71’i tutuklanmış, 60’ı hakkında adli kontrol tedbiri uygulanmıştır Kaçakçılıkla mücadele kapsamında yürütülen 559 operasyonda, 688 şahıs hakkında adli işlem tesis edilmiştir. Bu operasyonlarda, 509 bin litre akaryakıt, 41 bin litre içki, 71 bin paket sigara, 4.395 adet elektronik sigara, 65,9 milyon adet makaron ve 11.198 kilogram tütün ele geçirilmiş, 65 milyon 238 bin TL vergi kaybı önlenmiştir.
 
Ayrıca, tefeciliğe karşı düzenlenen 49 operasyonda gözaltına alınan 156 şahıstan; 44’ü tutuklanmış, 25’i hakkında adli kontrol tedbiri uygulanmıştır. Güvenlik güçlerimizin kesintisiz ve güçlü mücadelesi sayesinde, bu alanda da suçun kökü kurutulmaktadır. 
Başta gençlerimiz olmak üzere milletimizin geleceğini hedef alan uyuşturucu tehdidine karşı amansız bir mücadele veriyoruz. Yuvaları yıkan, ocaklar söndüren, gençlerimizin geleceğini karartan bu belaya karşı topyekûn bir mücadele içerisindeyiz. Tam bir seferberlik ruhuyla verdiğimiz mücadele ile zehir tacirlerine göz açtırmıyor, evlatlarımızın hayatlarını karartmalarına fırsat tanımıyoruz.

Bu kapsamda, 2025’in ilk 7 ayında gerçekleştirilen 788 operasyonda, gözaltına alınan 1.144 şahıstan 669’u tutuklanmış, 223’ü hakkında adli kontrol tedbiri uygulanmıştır. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre uyuşturucu imal ve ticaretine yönelik gerçekleştirilen operasyon sayısında %35, gözaltı sayısında %25 ve tutuklama sayısında %45 artış sağlanmıştır. Bunun yanında, kullanıcılık ve diğer alanlardaki 3.667 olayda, 4.063 şahıs hakkında adli işlem tesis edilmiştir. Yapılan operasyonlarda, 423 kg uyuşturucu madde, 3 milyon 248 bin adet uyuşturucu hap ve 2.235 kök kenevir ele geçirilmiştir. 
 
Geçen yıla kıyasla yakalanan uyuşturucu madde miktarında %31, uyuşturucu hap sayısında %294 artış gerçekleşmiştir. Mersin’de tek bir gencimizin dahi uyuşturucu batağına düşmesine asla izin vermeyecek, zehir tacirlerine aman vermeyeceğiz. Bir yandan uyuşturucu imal ve ticareti yapan suçlularla yoğun bir mücadele veriyor, diğer yandan anne ve gençlerimizden başlamak üzere toplumumuzun tüm kesimlerine yönelik bilgilendirme ve bilinçlendirme faaliyetleri yürütüyoruz.
 
Bu kapsamda bu yılın ilk 7 ayında NarkoAnne ile 17.230 anneye, NarkoRehber ile 15.986 yirmi beş yaş ve üzeri vatandaşımıza, Gençlik Modülü ile 8.032 üniversite öğrencisine ve NarkoNokta ile 127.955 vatandaşımıza eğitim verdik, bilgilendirme çalışmaları yaptık. Bu 4 faaliyetle geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre ulaştığımız kişi sayısını %149 artırarak 169.203’e çıkardık.
 
Eğitim ve bilgilendirme çalışmalarını Narkoanne’de %48, NarkoRehber’de %33, Gençlik Modülü’nde %287 ve NarkoNokta’da %203 artırdık. Sadece ekonomik değil, toplumsal bir tehdit haline gelen Yasa dışı bahis ve bilişim yoluyla işlenen dolandırıcılık suçlarına karşı yürüttüğümüz mücadele, dijital çağın ihtiyaçlarına uygun şekilde kararlı ve sonuç odaklıdır.
 
İlk 7 ayda siber devriyelerimiz 3.818 hesap ya da şahıs hakkında işlem yapmış; bunlardan 1.315’inin terörle bağlantılı olduğu belirlenmiştir. Siber suçlara yönelik düzenlenen 56 operasyonda, gözaltına alınan 518 şahıstan 298’i tutuklandı. Kara Vatan’da olduğu gibi siber Vatan’da da suçlulara asla geçit vermiyor, vermeyeceğiz. Trafikte sıfır can kaybı hedefi doğrultusunda sahada etkin, sistematik ve bilinçlendirici denetim çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
 
Bu yılın ilk 7 ayında denetlenen araç sayısı %59 artışla 3 milyon 254 bin 289’a, denetlenen motosiklet sayısı %107 artışla 401 bin 450’ye ulaşmıştır. Ticari taksi denetimleri %51 artarak 17 bin 229’a çıkarken, işlem yapılan taksi sayısı %49 artışla 4.530 olmuştur. Okul servislerine yönelik denetim sayısı %76 artarak 12.164’e, işlem yapılan servis sayısı da %35 artışla 854’e yükselmiştir.
Alınan tüm tedbirlere ve yapılan denetimlere rağmen meydana gelen 49'u ölümlü, 4.846’sı yaralanmalı trafik kazalarında, maalesef 91 vatandaşımız olay yerinde hayatını kaybetmiş, 6.665 vatandaşımız ise yaralanmıştır. Tek bir vatandaşımızı dahi trafik kazalarında yitirmeyi kabullenmiyoruz. Bu nedenle vatandaşlarımızdan trafik kurallarına harfiyen riayet etmelerini bir kez daha istirham ediyoruz. 
 
İlimizde, yasal kalış hakkı bulunan, 204 bin 96 yabancı bulunmaktadır. Bunların, 161 bin 799’u Geçici Koruma altındaki Suriyeliler, 40 bin 784’ü ikamet izinliler ve 1.513’ü uluslararası koruma kapsamındaki yabancılardır. Yapılan kimlik kontrollerinde, düzensiz göçmen olduğu tespit edilen 857 yabancıdan 482’si sınır dışı edilmiş; kalanların sınır dışı edilme işlemleri devam etmektedir.
 
Göçmen kaçakçılığı organizatörlerine yönelik düzenlenen 36 operasyonla yakalanan 56 kişi hakkında adli işlem tesis edilmiştir. Sahil Güvenlik Akdeniz Bölge Komutanlığımız, Mavi Vatan’da güvenliğin teminatı olmaya devam etmektedir. Komutanlığımız, bu yılın 7 ayında 11.330 saat görev icra etmiş; 3.774 gemi ve tekneyi denetlemiş, 393 yasal işlem gerçekleştirmiştir. Karada, denizde ve sanal dünyada suça ve suçluya asla geçit vermiyor; vermeyeceğiz.
 
Burada paylaştığımız her veri Mersin’in güvenliği için verilen mücadelenin, cesaretin ve iradenin rakamlara yansıyan ifadesidir. Devletimizin verdiği yetki, milletimizin emanet ettiği sorumlulukla, suçla mücadelemizi azimle sürdürüyoruz. Güvenli sokaklar, huzurlu mahalleler ve geleceğe umutla bakan bir gençlik için çalışıyoruz. Bu vesileyle, bu mücadelede gece gündüz demeden canla başla çalışan tüm güvenlik güçlerimizi yürekten kutluyorum. 

Bu mücadeledeki en büyük gücümüz, her zaman olduğu gibi yine Mersinli hemşerilerimizin desteği ve duasıdır. Şehrimizin huzuru ve güvenliği için verdiğimiz kararlı mücadelede, bizlere her daim destek olan İçişleri Bakanımıza şükranlarımı arz ediyor; sizleri en derin duygularımla, sevgiyle, saygıyla selamlıyorum. Kalın sağlıcakla.’’ dedi.
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
T.C. MERSİN VALİLİĞİ Akkent Mahallesi Hüseyin Okan Merzeci Bulvarı No:662 P.K. : 33160 Yenişehir / MERSİN
0324 341 1023
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız